Modules
Marketingtactieken
Lessen
- Om hoger in Google te komen moet je niet alleen optimaliseren, maar ook upgraden
- Sneak peek en teasers gebruiken in jouw marketing
- Werk samen met ondernemers aan projecten en verdubbel jouw bereik
- De Zwitserland tactiek
- Cornerstone content: Hoe je een 1# positie krijgt op populaire zoekwoorden
- Overtuigen met microcopy: Little acts of bravery
- Wees een betere klant: laat goede en specifieke reviews achter
- Midas touch
- Content curation: onderbelichte marketing tactiek
- Via een introductie in contact komen met potentiële klanten
- Denk kleiner: laagdrempelige marketing
- Weggevertje: geef iets gratis weg voor een kans om jezelf te bewijzen
- Content hergebruiken: haal het maximale uit content marketing
- Omgekeerde casestudy – bestudeer bekende bedrijven
- Hoe maak je een goed lijstje voor marketing?
- Surveys: crowdsource data, inzichten en marktonderzoek
- Verbeter content en het bereik met quotes van experts
- Sponsor content, schrijvers en makers voor meer naamsbekendheid
- Een SEO-strategie die iedereen kan toepassen: ‘het spinnenweb’
- Spotlight marketing
- Wees direct op LinkedIn: schrijf persoonlijke DM’s
- Horizontale en verticale zoekwoorden: wie niet groot is, moet flexibel zijn
- Schrijven over het belangrijkste dat je kan vertellen, cliches
- Presenteren bij meet-ups: wees spreker bij events als marketingtool
- Mastermind content marketing: breng experts bij elkaar
- Big Fish
- Vraag vaker wat mogelijk is bij kanalen: je weet niet welke kansen er zijn om zichtbaar te worden
- Hoe maak je content minder saai?
- Snelle en persoonlijke Q&A video’s maken
- Publiceer samenvattingen, notities en reviews en maak een eigen mini-bibliotheek
- Reviews en complimenten gebruiken als marketingtool
- Buig het perspectief en verander de realiteit
- Klop aan bij de competitie: geen concurrenten, maar collega’s
- Waarom jouw bezoekers niet klikken, delen en kopen en wat je er tegen kan doen
- Free publicity: wees een informatiebron voor journalisten en kom in kranten
- Schrijf een boek voor marketing op een andere manier of toch beter niet
- Affiliate marketing: verkopen met minimale risico
- Maak illustraties voor jezelf en anderen voor zichtbaarheid en marketing
- LinkedIn marketing: beter zichtbaar door interactie
- Bonusdienst: complementaire diensten
- Concurreren in de zoekresultaten – scoren met een paar extra woorden
- 3 creatieve e-mailmarketing tips voor een hogere open-rate en meer inschrijvers
- Big Mac marketing: de zoektocht naar een marketingfranchise