Een praktische schrijfcursus voor ondernemers, marketeers en bloggers

Nou, Ruben. Leg het mij maar even uit. 

“Waarom is het zo belangrijk om als ondernemer, marketeer of blogger een schrijfcursus te volgen?”

Oké. Kijk. Iedereen kan schrijven.

En iedereen die een camera op zijn telefoon heeft kan een film maken.

Maar denk jij dat er mensen zijn – buiten familie en vrienden om – die de film die jij in elkaar geknutseld hebt zonder film-, schrijf- en spreekervaring ervaring gaat kijken?

Geheel vrijwillig? Voor drie uur lang?

En nog een stapje verder, denk je dat ze jou daarvoor willen betalen?

Hell fucking no. Sorry, maar ik staar liever drie uur naar een boom.

En teksten zijn net als films.

Ze moeten zich constant bewijzen. Vanaf het eerste moment tot het laatste moment.

Daarom beginnen enorm veel series en films midden in de actie. Ze schudden de lezer direct waker. Je wordt in het verhaal gezogen. Je raakt het besef van tijd en ruimte kwijt. De eerste scene van Saving Private Ryan, de invasie van Omaha Beach, zit na meer dan tien jaar nog steeds vers in mijn geheugen. Alsof ik de film gister heb gezien.

Maar het gaat niet alleen om de eerste scene of alinea. Het gaat om het geheel. Als je de lezer of kijker te lang verveeld, dan klikken of zappen ze weg.

Ze hebben wel wat beters te doen.

Ook al hebben ze dat niet.

Maar zelfs de aandacht pakken en houden is niet het allerbelangrijkste bij schrijven.

Dat is namelijk het overtuigen van de lezer. We willen namelijk dat de lezer wat gaat doen. De tip die jij geeft accepteren en toepassen, jouw artikelen delen op social media en natuurlijk het belangrijkste: jouw product kopen.

Want jouw product verkoopt zichzelf niet. Echt niet. Hoe goed jouw product ook is.

Dit en nog veel meer leer je in deze praktische schrijfcursus

  • Je leert hoe je de lezer uit de zombie-modus wakker schudt, want zombies kopen, klikken en delen niet.
  • Je leert hoe je jouw eigen schrijfstijl ontdekt en ontwikkelt.
  • Je leert hoe populaire bloggers hun honderdduizenden lezers enthousiasmeren met hun blogs en overtuigen om hun producten uit te proberen.
  • Je leert welke schrijftrucjes de beste schrijvers ter wereld gebruiken. Simpele tweaks die keer op keer werken.
  • En je leert hoe je jezelf aan het schrijven zet en keer op keer het beste uit jezelf haalt.

Hoe deze praktische schrijfcursus in elkaar zit

De cursus bestaat uit twintig lessen. Die lessen kan je online op eigen tempo uitvoeren.

Je kunt het best twee lessen per week doen. Zo voorkom je informatieoverload, stimuleer je creativiteit en boost je de hoeveelheid kennis die je opneemt. Je bent dan in totaal ongeveer 10 weken bezig.

Wat zeggen cursisten over de schrijfcursus?

“Episch. Het verandert je schrijven. Ik adviseer je de prijzen te verhogen. [….] Ik merk dat ik de cursus vaak moet herhalen om de tips me eigen te maken. Alle tips samen vormen het grote geheel.” – Danny Buts

“Ik heb er spijt van. Dat ik niet eerder gekozen heb voor jouw opleiding. Eindelijk een cursus die niet langdradig saai is! De tools en trucjes die je aanreikt zijn super handig en meteen toepasbaar in de praktijk.”  – Kristel Houtappels

Een aantal van de lessen van de cursus copywriting

  1. Onzekerheid, de drie skills en effectief leren
  2. The Art of Reading
  3. Net als ’s werelds beste copywriters
  4. Het hart van elk artikel
  5. De grootste ziekte onder schrijvers
  6. The “Aha” Index Card Method
  7. READY. SET. GO
  8. Als je één ding van deze cursus moet onthouden, dan is het…
  9. The Epic Flow Game™
  10. Een van de krachtigste wapens die je als schrijver tot de beschikking hebt
  11. De tip die van middelmatige schrijvers, schrijfgoden maakt
  12. Gapen is dodelijk
  13. De bullshit van schrijven zoals je praat
  14. De bouwstenen van heldere communicatie
  15. De aantrekkingskracht van autoriteit
  16. Supercharge de flow
  17. Blog over-analyse: Penelope Trunk
  18. Blog over-analyse: Derek Halpern
  19. Blog over-analyse: Chase Reeves
  20. Leren, verbeteren en publiceren

En je krijgt automatisch toegang tot alle lessen die hier bij komen.

Wat is de prijs van deze investering?

185 euro.

Fuck it, let’s do it!

Top! Ik denk dat het een van de betere beslissingen is die je dit jaar gaat nemen.

Hoe sneller je een start maakt, hoe sneller je resultaten ziet en hoe groter die resultaten worden.

Elke tactiek, tips en trucje die je in de cursus leert beïnvloeden vanaf dag 1 hoe je naar jouw teksten en andere teksten kijkt. Je begint bewust en onbewust te leren van elk stukje tekst die je schrijft en leest. En hoe sneller je start, hoe groter het resultaat wordt.

Yeah! Ik wil de cursus copywriting volgen